Mercedes Motor in Aviation Engines Book 1917

مرسدس موتور

موتور هواپیماهای آلمانی

در مقاله ای در مورد “موتورهای هوانوردی” که توسط E.H Sherbondy در قبل از بخش کلیولند S. A. E.در ژوئن 1917 ارائه شد، موتور هواپیمای مرسدس و بنز با جزئیات مورد بحث قرار گرفته و بخش هایی از توضیحات در ادامه آمده است.

نماهای بخش جانبی و انتهایی موتور آرگوس چهار سیلندر، یک طرح آلمانی 100 اسب بخاری با قطر سیلندر موتور و کورس‫ 140 میلی‌متری یا 5.60 اینچ و توسعه قدرت آن در 1368 R.P.M. وزن، 350 پوند

مرسدس موتور

موتور شش سیلندر مرسدس بنز با قدرت 150 اسب بخار، 140 میلی متر قطر پیستون و Stroke(مسیری که پیستون از نقطه مرگ پایین (BDC) تا نقطه مرگ بالا (TDC) طی می کند)160 میلی متر است.شرکت مرسدس بنز کار خود را با سیلندرهای با اندازه کوچکتر،یعنی قطر پیستون 100 میلی متری و Stroke (مسیری که پیستون از نقطه مرگ پایین (BDC) تا نقطه مرگ بالا (TDC) طی می کند ) 140 میلی متری، شش سیلندر آغاز کرد.
ویژگی های اصلی طرح عبارتند از سیلندرهای فولادی آهنگری با زانوهای فولادی آهنگری برای عبور گاز، روکش های آب فولادی فشرده، که وقتی به هم جوش داده می شوند مجموعه سیلندر را تشکیل می دهند، استفاده از دریچه های سقفی شیبدار که با استفاده از میل بادامک بالای سر از طریق بازوهای راکر کار می کنند.
که با حرکت بادامک ضرب می شوند.با استفاده از سیلندرهای فولادی، نه تنها وزن به شدت کاهش می یابد، بلکه از اعوجاج ناشی از مقاطع نابرابر، نشتی و ترک کاملاً جلوگیری می شود.ساخت و ساز لزوماً بسیار گران است.مطمئناً کار درستی است.
در جزئیات این ساخت و ساز تعدادی چیز مهم وجود دارد، مانند مجرای گاز تمام شده، راهنماهای شیر خنک کننده با آب و جرم بسیار کوچکی از فلز که با آب خنک می شود، اطراف شمع.
البته استفاده از تراکم بسیار بالا در موتورهای هوانوردی برای اطمینان از قدرت و صرفه جویی بالا ضروری است و با توجه به اینکه موتورهای هوانوردی تقریباً در حداکثر حداکثر کار خود کار می کنند، جریان گرما از طریق سیلندر، پیستون و سوپاپ ها زیاد است.
برابر بیشتر از آنچه در موتورهای خودرو مشاهده می شود.ایجاد انواع خاصی از پیستون ها برای انتقال گرما از مرکز سر به منظور جلوگیری از پیش اشتعال ضروری است.در موتور مرسدس پیستون ها دارای سر فولادی قطره ای هستند که شامل باس پیستون می شود و این سر به یک دامن چدنی پیچ می شود که داخل آن ماشین کاری شده است تا ضخامت دیواره یکنواخت را تضمین کند.

موتور مرسدس بنز 150 اسب بخار دقیقاً از همان نوع استفاده شده در موتور Twin Six است.
دارای دو گلوگاه ونتوری است که در مرکز آن نازل پاشش بنزین از نوع معمولی،روزنه هایی با اندازه ثابت قرار گرفته است که بلافاصله در بالای آن دو دریچه گاز نوع پانلی با خروجی های جانبی قرار می گیرد.
مرسدس موتور
یک نازل اولیه یا بیکار تعبیه شده است تا در بالای گلوگاه ونتوری تخلیه شود.
بدنه کاربراتور از جنس آلومینیوم ریخته گری و روکش آب است.به طور مستقیم به مسیر عبور هوا که از نیمه بالایی و پایینی جعبه لنگ می گذرد و از مخزن روغن به پایین می گذرد،پیچ می شود.
هوا قبل از رسیدن به کاربراتور مناسب تا حدی روغن را در محفظه میل لنگ خنک کرده و خود برای کمک به تبخیر گرم شده است.
لوله های ورودی خود مسی هستند.
تمام مسیرهای بین گلوگاه ونتوری و شیر ورودی با دقت تمام صیقل داده شده است.
تنها مورد غیرعادی در طراحی این موتور شاتون کوتاه است که به طور قابل توجهی کمتر از دو برابر کورس است.
و در موتورهای خودروهای موتوری عمل بسیار بدی به حساب می آید.
با این حال، یک شاتون کوتاه، «دارای دو ویژگی بسیار واقعی است، زیرا ارتفاع موتور را کاهش می‌دهد و پیستون از نقطه مرده پایینی(BDC) بسیار کندتر از یک میله بلند عبور می‌کند.

نمای بخش قسمتی از موتور مرسدس بنز 90 اسب بخاری، که نمونه ای از طراحی سایزهای بزرگتر است.

از دیگر ویژگی‌های این طرح می‌توان به بدنه لنگ بسیار سفت اشاره کرد که هر دو نیمه آن با استفاده از پیچ‌های بلند به هم متصل شده‌اند، یاتاقان‌های اصلی میل لنگ به جای درپوش‌های معمولی در نیمه پایینی بدنه قرار گرفته‌اند.پیش بینی هایی برای گرفتن بلبرینگ های اصلی در نظر گرفته شده است.شرکت مرسدس از نوعی پمپ پیستونی استفاده می کند که دارای دریچه های پیستونی مکانیکی است و با چرخ دنده های حلزونی به حرکت در می آید.
ساختار میل بادامک بالای سر بسیار سبک است.میل بادامک در یک محفظه برنز ریخته گری استوانه ای نصب شده است و توسط چرخ دنده های مخروطی از میل لنگ به حرکت در می آید.شافت چرخ دنده مخروطی عمودی که از طریق آن درایو از میل لنگ به میل بادامک منتقل می شود با یک و نیم برابر سرعت میل لنگ عمل می کند و کاهش به میل بادامک نیمه وقت از طریق یک جفت ثابت می شود .بر روی این محور عمودی پمپ آب و یک چرخ دنده مخروطی برای حرکت دو آهنربا نصب شده است.پمپ آب نصب شده بر روی این محور تمایل به ثابت نگه داشتن درایو و جلوگیری از لرزش در چرخ دنده دارد.

اندازه سیلندر موتورهای هوانوردی شش سیلندر که توسط مرسدس ساخته شده است

https://de.wikipedia.org/wiki/Victor_Pag%C3%A9_Motors_Corporation

گزیده ای از

موتورهای هوانوردی

ویکتور ویلفرد پیج

Excerpt From

Aviation Engines
Victor Pagé Motors

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *